Legg igjen en kommentar

Erik Follestad klar for Vålerenga


Erik Follestad klar for Vålerenga.

Frisk/Asker-backen spilte 28 kamper i årets GETLiga-sesong samt tre kamper i kvalifiseringen til GETLigaen. Han sikret seg 13 poeng i årets sesong. Nå er han klar for større oppgaver i  Vålerenga.

Vålerenga skal bygge et kanonlag foran jubileumssesongen, og man skal nok en gang erobre Norge som det beste hockeylaget. I dag har forsterkningen begynt med Frisk/Asker-kapteinen.

– Det er ikke så ofte at spillere går fra Asker til Vålerenga, og det blir nok tungt å svelge for noen. Jeg fikk et knallbra tilbud fra Vålerenga, og nå må jeg tenke på meg selv, selv om jeg sikkert får litt tyn for valget mitt, sier Follestad til Budstikka.no.

I Frisk/Asker har han vært en nøkkelspiller, og han har hatt et massivt press på egne skuldre. I Vålerenga får han slippe det, og bare være seg selv.

– Det skal bli godt å slippe følelsen av at alt står og faller på meg. I Vålerenga er det mange sterke personligheter, og selv om det stilles høye forventninger til meg også der, skal det bli godt å kunne fokusere mer på seg selv og mitt eget spill, sier 22-åringen.

Oslos Stolthet ønsker Erik Follestad velkommen.

Legg igjen en kommentar

