Legg igjen en kommentar

Csiszar: – Gleder meg til å være tilbake


Brede Csiszar har ikke vært på isen siden slutten av november. Nå ser han frem mot en ny sesong.

Brede Csiszar har ikke spilt siden Vålerenga var verter for Stavanger Oilers den 29. november i fjor. Han har slitt med ryggproblemer. Heldigvis ser det lovende ut for Vålerenga-kapteinen nå.

– Jeg spilte siste kamp hjemme mot Stavanger i slutten av november, så det har vært en stund på tribunen for min del. Per dags dato er det blitt mye bedre, og jeg får bra oppfølging av legene våre og på Olympiatoppen. Jeg har begynt opptrening av ryggen allerede, og det går bra, forklarer Csiszar.

Det betyr at Csiszar har måtte se hans lagkamerater fra tribunen under sluttspillet hvor Vålerenga imponerte hele Norge. Han skulle gjerne vært på isen, men er stolt over eget lag.

– I avslutninga på sesongen syns jeg gutta spilte dritbra. Jeg satt med gåsehud på tribunen flere ganger. De har spilt med hjertet utapå drakta, og lagt igjen en innsats på isen som hele Hockey-Norge la merke til, før han legger til.

– Kvartfinalene mot Storhamar må være tidenes kvartfinaleserie i Norge. Mange folk på tribunen, stor interesse og bra mediedekning. Avslutninga med fullsatt Jordal var bare toppen av kransekaka. Det føltes ikke som noen kvartfinale egentlig.

Mange forventet at Lørenskog skulle kjøre over Vålerenga, og sikre seg finaleplassen enkelt. Det skjedde ikke, men tross rivaliseringen mellom klubbene mener Csiszar at det er greit å få nye lag å regne med i norsk hockey.

– Semifinalene mot Lørenskog var en jevn batalje, mye jevnere enn det folk trodde det skulle bli. Men det endte som det gjorde og LIK vant 4-2 i kamper. Mitt forhold til LIK er ikke noe spesielt, men det er bra for hockeyen i Norge å få et lag som Lørenskog inn i systemet, sier han diplomatisk.

Alle i Vålerenga gleder seg allerede til høsten og en ny hockeysesong. Nå skal man erobre det som en gang var sitt, og planene er å hente inn etablerte stjerner og få et mannskap som tåler noen skader. Brede Csiszar gleder seg til den nye sesongen også, men hovedsaklig fordi han er tilbake på isen.

– Jeg gleder meg veldig til neste sesong, først og fremst for å være tilbake på isen, men også fordi jeg tror det kommer til å være ett spennende år for Vålerenga. Jeg har veldig trua på at framtiden blir bra i Vålerenga.

Det gikk noen løse rykter om at Csiszar skulle til Storhamar. Dette benekter kapteinen heldigvis.

– Det visste jeg ikke noe om, så det er vel bare en som har kjedet seg på jobben eller noe tenker jeg.

Vi ønsker Brede Csiszar god opptrening og vi ser frem til å få kapteinen tilbake på isen til høsten.

Legg igjen en kommentar

